Mijn laatste week SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annemiek Veen - WaarBenJij.nu Mijn laatste week SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annemiek Veen - WaarBenJij.nu

Mijn laatste week SF

Door: Annemiekvv

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Maandag 7 juli
Helaas was mijn roommate iets later dan verwacht gearriveerd! Het was kwart over één toen er op mijn deur werd geklopt. Het was gelukkig een heel aardig meisje. Haar naam is Irem en ze komt uit Turkije.
Voor haar ging de wekker die ochtend al om 06.00u, ik werd dus ook om 6 uur gewekt. Mijn schooldag begon pas om 12.00u. Ik ben voor school nog wat gaan eten met Sofia. Na school ben ik samen met Marianne, Sofia, Freddy en Martin pizza’s gaan halen bij Domino’s, echt super lekkere pizza’s. Helaas waren het wel weer echte Amerikaanse pizza’s en konden we ze allemaal niet op.

Dinsdag 8 juli
Een vroege schooldag. Voor mij ging de wekker om 06.00u want, ja nu ik een roommate heb moet ik de badkamer delen (niet echt mijn ding!). Mijn schooldag eindigde om 12.30u en ben toen de eerste 30 minuten gaan kijken van de wedstrijd Duitsland-Brazilië. Ik keek dit samen met Sofia, die uit Brazilië komt, en die na 30 minuten het echt niet meer kon aanzien.
Dus besloten we om maar even te gaan shoppen. Erg leuk en gezellig. Het was de eerst avond dat we zelf zouden koken. Het was niet echt koken we hadden een kant-en-klare salade en wat fruit gehaald.

Woensdag 9 juli
Mijn schooldag begon om 9.30u en eindige om 17.15u. Na school zijn we met ongeveer 30 andere leerlingen naar een baseball wedstrijd geweest. Dit was mijn eerste baseball wedstrijd en ik vond het super leuk. In het stadion hangt een erg goede sfeer. Dat kan je soms in Nederland niet zeggen! Ook zaten de supporters door elkaar. Uiteindelijk hebben de SF Giants gewonnen.

Donderdag 10 juli
Mijn op één na laatste schooldag. Het was weer een extra vroege. Om 6u ging mijn wekker. Ik had les van 8u tot 12.30u. Na de les ben ik Fish and Chips gaan eten in Fisherman's Wharf, en heb ik nog even de laatste dingetjes gekocht.
In de avond stond de bootcruise op het programma. Dit was echt geweldig! Super mooie uitzichten gezien en het was niet mistig (dat is echt een wonder in San Francisco). Bij de bootcruise zat een diner inbegrepen.
Na de bootcruise wilden we de stad ingaan. Dit was helaas een probleem, ik ben namelijk 18 jaar en wanneer je een bar of een club wilt bezoeken moet je minimaal 21 jaar zijn. Het was ook erg gezellig in the Hub en heb daar nog wat gedronken met andere huisgenootjes.

Vrijdag 11 juli
Was ik erg brak maar ben er toch maar vroeg uitgegaan om Marianne, Freddy en Martin gedag te zeggen. Daarna nog maar even m'n bed in gegaan.
Om 12.00u had ik een afspraak met Mariana en ben toen samen met haar een cheesecake gaan eten bij de Cheesecake Factory.
Mijn les begon om 14.25u en eindigde om 17.15u. Helaas moest ik ook afscheid van al mijn klasgenootjes.
De laatste avond bracht ik alleen met Sofia door, we zijn lekker gaan eten. Het was een super gezellige avond.

Zaterdag 12 juli
Was de dag van mijn vertrek. Om 8.55u nam ik de bus naar een treinstation. Vandaar uit moest ik de trein nemen naar Bakersfield. Bakersfield is een stad ten noorden van Los Angeles, en het is er op dit moment overdag tussen de 40 & de 45 graden (dat wordt wat). Hier verblijf ik voor 5 dagen bij familieI. Ik ben erg benieuwd en zie er dan ook er naar uit!

• 15 Juli 2014 - 22:12

Ina:

Hi meid, wat gaat die tijd toch snel. Behalve heel veel plezier en nieuwe contacten zal je engels nu vast en zeker wel goed zijn. Geniet nu lekker bij de familie, hopelijk heb je genoeg zonnebrand bij je :)
    Blijf je nog wel even doorschrijven? Het is leuk je zo te volgen.